საბაკალავრო და სამაგისტრო ნაშრომების თემატიკა

თემატიკა  დამტკიცებულია  ფაკულტეტის  საბჭოს  მიერ.

              27.11.2024  წელი                                                                   დადგენილება:  N10/02

საბაკალავრო  თემატიკა:

ისტორიის საბაკალავრო  პროგრამა.

  1. საქართველოს შეერთება რუსეთთან;
  2. 1832 წლის შეთქმულებრივი მოძრაობა საქართველოში;
  3. სამცხე-ჯავახეთის დაბრუნება საქართველოს შემადგენლობაში;
  4. პატრიოტულ-კონსერვატიული მიმდინარეობა („ცისკრელები“);
  5. ბატონყმობის გაუქმება საქართველოში;
  6. „თერგდალეულთა“ გამოსვლა სამოღვაწეო ასპარეზზე, პირველი და მეორე დასები;
  7. პოლიტიკური პარტიების წარმოშობა საქართველოში;
  8. 1905-1907 წლების რევოლუცია და ქართული პოლიტიკური აზრი;
  9. ქართული პოლიტიკური პარტიების დამოკიდებულება ეროვნული საკითხისადმი;
  10. მონარქიის დამხობა რუსეთში და ქართული პოლიტიკური პარტიების ბრძოლა  ეროვნული სახელმწიფოებრიობის აღდგენისთვის;
  11. საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის ბრძოლა ქვეყნის ტერიტორიული მთლიანობისთვის;
  12. საქართველოს ოკუპაცია საბჭოთა რუსეთის მიერ;
  13. 1924 წლის აჯანყება და მისი ისტორიული მნიშვნელობა;
  14. პოლიტიკური რეპრესიები საქართველოში;
  15. ქართველები მეორე მსოფლიო ომის ფრონტებზე;
  16. 1956 წლის 9 მარტის მოვლენების გაშუქება ქართულ ისტორიოგრაფიაში;
  17. საქართველოს ეროვნულ-განმათავისუფლებელი მოძრაობის აღმავლობა და დამოუკიდებლობის აღდგენა 1991 წელს;
  18. ქართულ-აფხაზური კონფლიქტი;
  19. ქართულ-ოსური კონფლიქტი;
  20.  რუსეთ-საქართველოს 2008 წლის ომი;
  21.  2003 წლის „ვარდების რევოლუცია“;
  22.  „ქართული ოცნების“ ბრძოლა კანონიერების აღდგენისთვის:
  23. სოფელ ფოკის დედათა მონასტერი;
  24. სოფელი ფოკა ისტორია და თანამედროვეობა;
  25. სოფელი იდუმალა, ისტორია და თანამედროვეობა;
  26. სოფელი არალი,  ისტორია და თანამედროვეობა;
  27. სოფელი ნაოხრები,  ისტორია და თანამედროვეობა;

სამაგისტრო  ნაშრომების  თემატიკა:

საქართველოს ისტორია

1. იმერეთის სამეფო და სამცხე-საათაბაგო XV საუკუნის ბოლოსა და XVI ს-ის პირველ ნახევარში.

2.  არაბები და საქართველო VIII საუკუნის 30-იან წლებამდე.

3. არაბები და საქარველო VIII საუკუნეში.

4. ქართლი V საუკუნის II ნახევარში.

5. დავით III კურაპალატი და ბრძოლა საქართველოს გაერთიანებისათვის.

6. საქართველო და თურქ-სელჩუკები XI საუკუნის 70-80 -ან წლებში.

7. გაერთიანებული საქართველოს მეფის ბაგრატ IV-ისა და ლიპარიტ ბაღვაშის კონფლიქტი.

8. გაერთიანებული საქართველოს მეფის გიორგი პირველის საშინაო და საგარეო პოლიტიკა.

9. ქართლი VI საკუნეში

10. სამცხე-საათაბაგოს მთავრის ყვარყვარე II-ის საშინაო და საგარეო პოლიტიკა.

11. შიდაპოლიტიკური ვითარება  გიორგი V ბრწყინვალის მეფობის პერიოდში.

12. ქართლის სამეფო XVIII საუკუნის პირველ მეოთხედში

13. 1832 წლის შეთქმულება და მისი ისტორიული მნიშვნელობა;

14. ქართული პოლიტიკური აზრი 1840-1850-იან წლებში. „ცისკრელები“;

15. „მამათა და შვილთა“ ბრძოლა. თერგდალეულების პოლიტიკური შეხედულებები;

16. დაპირისპირება პირველ და მეორე დასებს შორის. ილია ჭავჭავაძისა და ნიკო ნიკოლაძის დაპირისპირება სოციალურ საკითხში;

17. „მესამე დასი“, ორი მიმდინარეობის ჩამოყალიბება სოციალ-დემოკრატიაში;

18. საქართველოს პოლიტიკური პარტიები და ეროვნული საკითხი პირველი მსოფლიო ომის წინ;

19. მონარქიის დამხობა რუსეთში და ქართული პოლიტიკური პარტიების ბრძოლა ეროვნული სახელმწიფოებრიობის აღდგენისთვის;

20. საქართველოს დამოუკიდებლობის აღდგენა. 1918 წლის 26 მაისი;

21. საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის საშინაო პოლიტიკა;

22. საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის ბრძოლა ქვეყნის ტერიტორიული მთლიანობისთვის;

23. საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის საგარეო პოლიტიკა;

24. პოლიტიკური პარტიები საქართველოს დემოკრატიულ რესპუბლიკაში;

25. საქართველოს ოკუპაცია საბჭოთა რუსეთის მიერ;

26. 1924 წლის აჯანყება;

27. პოლიტიკური რეპრესიები საქართველოში;

28. ქართველები მეორე მსოფლიო ომის ფრონტებზე;

29. ქართველი ხალხის დამოკიდებულება სტალინის პიროვნების კულტისადმი. 1956 წლის 9 მარტი;

30. დაპირისპირებები ეროვნულ-განმათავისუფლებელი მოძრაობაში. კომუნისტური მმართველობის დასასრული;

31. ეროვნული ხელისუფლების დამხობა 1991 წ. დეკემბერი-1992 წ. იანვარი;

32. ქართულ-აფხაზირი და ქართულ-ოსური კონფლიქტები;

33. რუსეთ-საქართველოს 2008 წლის ომი და მსოფლიო საზოგადოებრივი აზრი;

34. საქართველო შევარდნაძის მმართველობის ხანაში. 2003 წლის „ვარდების რევოლუცია“;

35. საქართველო სააკაშვილის მმართველობის დროს. წარმატებული რეფორმები და ადამიანის უფლებების მასობრივი დარღვევები;

36. „ქართული ოცნება“ ხელისუფლების სათავეში.

37. საქართველოს და ამიერკავკასიის ტერიტორიულ-პოლიტიკური მოწყობის საკითხი ტრაპიზონისა და ბათუმის კონფერენციებზე.

38. რომისა და ქართლის სამეფოს ურთიერთობა ახ.წ-ის I-II საუკუნეებში.

39. საქართველო XVI საუკუნის ბოლო მეოთხედში.

ქართული  ფილოლოგიის  საბაკალავრო  პროგრამა

ქართულ  ლიტერატურა:

1. შიო არაგვისპირელის ფსიქოლოგიური ნოველები;

2.  არსენას ისტორიული და მხატვრული სახე მიხეილ ჯავახიშვილის რომანში ,,არსენა მარაბდელი’’.

3.    ჭოლა ლომთათიძის ლირიკული მოთხრობები;

4.    ისტორიული თემა ვასილ ბარნოვის რომანში „არმაზის მსხვრევა“ ;

5.    შალვა დადიანის პიესები;

6.    ნიკო ლორთქიფანიძის იმპრესიონიზმი;

7.    მიხეილ ჯავახიშვილის რეალისტური მოთხრობები;

8.    ტიციან ტაბიძის სიმბოლური ლირიკა;

9.    ქარის სიმბოლიკა გალაკტიონ ტაბიძის პოეზიაში;

10.  ტერენტი გრანელის „მესამე გზა“ ;

11.  მურმან ლებანიძის პოეზია;

12.  შოთა ნიშნიანიძის პატრიოტული ლირიკა;

13.  გიორგი ლეონიძის „ყივჩაღური ციკლი“ ;

14.  ოთარ ჭილაძის რომანის „ყოველმან ჩემმა მპოვნელმან“ პერსონაჟები;

15.  ფილოსოფიური პრობლემა ვასილ ბარნოვის მოთხრობაში „ტკბილი დუდუკი“;

16.  ლეო ქიაჩელის „გვადი ბიგვა“ .

17.  ნიკოლოზ ბარათაშვილის „ბედი ქართლისა’’  სახისმეტყველებითი ანალიზი.

18.  მიქელ  გობრონის მხატვრული სახე  სტეფანე მტბევარის წმ. მიქელ გობრონის   წამების  მიხედვით.

19.   საქართველოს წარსულის  ესთეტიკური გააზრება  ქართველ  რომანტიკოსთა შემოქმედებაში.

20.  გურამ  დოჩანაშვილის  ნაწარმოების  „კაცი რომელსაც ლიტერატურა ძლიერ   უყვარდა’’ გააზრებისათვის.

  • ქალთა მხატვრული სახეები „ვეფხისტყაოსანში“ და თამარის თანამედროვე საქართველოს ისტორია.
  • ბიბლიური მოტივები და პერსონალიები „დავითიანში“.
  • მეფეთა მხატვრული სახეები „ვეფხისტყაოსანში“ და მათი პროტოტიპები.
  • იდეალური მეფის ხატ-სახე სულხან-საბა ორბელიანის „სიბრძნე სიცრუისაში“.
  • ბარათაშვილის „ფიქრნი მტკვრის პირას“ და მეფის სახის ინტეპრეტაციისათვის.

ქართული ლიტერატურის  ისტორიის  სამაგისტრო  პროგრამა:

  1. გაბრიელ მარკესისა და ოთარ ჭილაძის „ყოველმან ჩემმა მპოვნელმან“ პრობლემატიკა;
  2. ვასილ ბარნოვის და უოლტერ სკოტის ისტორიული რომანების მხატვრული  სპეციფიკა;

3.    კონსტანტინე გამსახურდიას რეალისტური ნოველები;

4.    20-ანი წლების ქართული რომანი;

5.    ფილოსოფიური პრობლემა გალაკტიონ ტაბიძის პოეზიაში;

6.    მხატვრული დრო და სივრცე ნიკო ლორთქიფანიძის პოეზიაში;

7.    მითიური და რეალური ტენდენციები გრიგოლ რობაქიძის რომანში  „ჩაკლული სული“.

8.    მთის ტრადიციები მიხეილ ჯავახიშვილის რომანში „თეთრი საყელო“ და ვაჟა ფშაველას პოეზიაში;

9.    დრო და სივრცე ერიხ მარია რემარკის  რომანში „სამი მეგობარი“ ;

10.  გრიგოლ რობაქიძის ემიგრანტული შემოქმედება.

11.   განმანათლებლური კლასიციზმი და დიდაქტიკურ-აღმზრდელობითი საკითხები XVII- XVIII საუკუნეების ქართულ ლიტერატურაში;

12.  ადამიანის არსი და პერსონაჟთა ხატვის პრინციპი მიხეილ ჯავახიშვილის ,,ჯაყოს ხიზნების” მიხედვით;

13. საერო პირთა ხატვის პრინციპი ქართულ ჰაგიოგრაფიაში;

14. ქართველ სიმბოლისტთა მხატვრულ-ესთეტიკური სამყარო;

15. ტექსტოლოგიის როლი ხელნაწერი და ნაბეჭდი წიგნის შესწავლისა და    გამოცემის საქმეში;

16. ადამიანის ფენომენი  ქართულ და დასავლურ რომანტიკულ პოეზიაში  (გრ.   ორბელიანი,   ნ. ბარათაშვილი, ნოვალისი, ბაირონი);

17. ლირიკული გმირი ჰიმნოგრაფიაში: დავით წინასწარმეტყველის   „ფსალმუნნი’’, წმ. ანდრია კრიტელის „დიდი  კანონი’’, დავით აღმაშენებლის  „გალობანი სინანულისანი’’.

18. ადამიანის ფენომენი ქართულ და საზღვარგარეთულ რომანტიკულ პოეზიაში       (გრიგოლ ორბელიანი, ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ნოვალისი, ბაირონი);

19. იოვანე მტბევრის საგალობელთა სახისმეტყველება;

20. აღზრდის იდეალები სულხან-საბა ორბელიანის „სიბრძნე სიცრუისას და დავით გურამიშვილის პოეზიის მიხედვით.

21. არტისტული  ყვავილების  მხატვრულ სახეთა  ანალიზი და აქტუალობა.

22.  მხატვრული  სპეციფიკის რამდენიმე  საკითხი კონსტანტინე  გამსახურდიას „დიდოსტატის მარჯვენას  მიხედვით.

23. ეგნატე ნინოშვილის  შემოქმედების  ძირითადი  ტენდენციები და თანამედროვეობა;

24. ლავრენტი არდაზიანის  შემოქმედების  ტენდენციები.

25. ივანე კერესელიძე  და  ქართული  საზოგადოებრივი  აზროვნება;

26. ილია ჭავჭავაძის მსოფლმხედველობრივი საკითხები  ენისა და ლიტერატურის  შესახებ.

27. ეროვნული პრობლემა ილია ჭავჭავაძის  პუბლიცისტიკაში.

  • ლირიკული გმირი ჰიმნოგრაფიაში: დავით წინასწარმეტყველის „ფსალმუნნი“, წმ. ანდრია კრიტელის „დიდი კანონი“, დავით აღმაშენებლის „გალობანი სინანულისანი“.
  • ადამიანის ფენომენი ქართულ და საზღვარგარეთულ რომანტიკულ პოეზიაში (გრიგოლ ორბელიანი, ნიკოლოზ ბარათაშვილი, ნოვალისი, ბაირონი).
  • იოვანე მტბევრის საგალობელთა სახისმეტყველება.
  • აღზრდის იდეალები სულხან-საბა ორბელიანის „სიბრძნე სიცრუისას“ და დავით   გურამიშვილის პოეზიის მიხედვით.    

ქართული ენა:

  1. ფრაზეოლოგიზმთა სისტემა  ქართულსა და სომხურ ენებში;
  2. მრავალგზისობის კატეგორიის რაობისათვის ქართულსა და სომხურ ენებში;
  3. ჯან შორისდებულის რაობისათვის ქართულსა და სომხურ ენებში;
  4. მსაზღვრელ საზღვრულის წყობისათვის  იაკობ ხუცესის შუშანიკის წამების მიხედვით;
  5. მოთხრობითი ბრუნვის ფუნქციისათვის ქართულსა და სომხურ ენებში.

საბაკალავრო თემატიკა ინგლისურ ენასა და ლიტერატურაში:

2024- 2025   სასწავლო წელი

  1. კომპიუტერული თამაშების ენა;
  2. შენაზარდი, როგორც სიტყვაწარმოების ერთერთი აქტიური ფორმა;
  3. კიბერ ნეოლოგიზმები ინგლისურ ენაში;
  4. ომონიმი ინგლისურ ენაში;
  5. ევფემიზმი ინგლისურ ენაში;
  6. კიბერ მეტსახელები ინგლისურ ენაში;
  7. რიცხვებთან დაკავშირებული იდიომები და მათი შედარება ინგლისურ და ქართულ ენებში;
  8. ანტონიმია ინგლისურ ენაში;
  9. არქაული სიტყვები და მისი გამოყენების სიხშირე 21-ე საუკუნეში;
  10. სიტყვაწარმოების საშუალებები თანამედროვე ინგლისურ ენაში;
  11. საქმიანი წერილების სახეები ინგლისურ ენაში და მათი შედარება ქართულთან;
  12. იდიომის თარგმნის სტრატეგიები;
  13. ჰიპონიმია და მერონიმია როგორც სიტყვათა იერარქიული ტიპის ურთიერთობა;
  14. ფერებთან დაკავშირებული იდიომები და მათი შედარება ინგლისურ და ქართულ ენებში;
  15. ინგლისური , როგორც საკომუნიკაციო ინტერნეტ ენა;
  16. სოციალური მედიის გავლენა ინგლისურ ლექსიკაზე ;
  17. სიტყვა და მისი ეტიმოლოგიური კვლევა/ Etymology of English words;
  18. ინგლისური სიტყვები ქართულ პრესასა და ტელეგადაცემებში;
  19. სტანდარტული და არასტანდარტული ინგლისური;
  20. განსხვავებები ბრიტანულსა და ამერიკულ ინგლისურს შორის;
  21. არასრული წინადადებები ინგლისურ ენაში და მათი თავისებურებები;
  22. უარყოფის გამოხატვის საშუალებები ინგლისური ენაში;
  23. მოდალობა ინგლისურ ენაში და მისი გამოხატვის საშუალებები;
  24. სინონიმთა მორფოლოგიურ- სტრუქტურული ასპექტები ინგლისურ ენაში;
  25. სახელზმის მორფოლოგიური თავისერებები ინგლისურში.
  26.  მემკვიდრეობის კანონებისა და პატრიარქატის როლი დები ბენეტების მომავალის ფორმირებაში ჯეინ ოსტინის ნაწარმოების “სიამაყე და ცრურწმენის” მიხედვით;
  27. ოსკარ უაილდის მსოფლმხედველობა და დამოკიდებულება სილამაზის, ხელოვნებისა და ადამიანური მორალისადმი “დორეან გრეის პორტრეტის” მიხედვით;
  28. კოვიდ 19 -ის  პანდემიასთან დაკავშირებულ ნეოლოგიზმები;

დაწყებითი განათლების მასწავლებლის მომზადების  ინტეგრირებული, საბაკალავრო, სამაგისტრო  პროგრამა.

  1. ახალი მიდგომები ბუნებისმეტყველების ეფექტიანად სწავლებისათვის.
  2. კრიტიკული აზროვნების განვითარების თანამედროვე მიდგომები  ბუნებისმეტყველების სწავლების პროცესში.
  3. ინკლუზიური განათლების დანერგვის წარმატებული სტრატეგიები – დაწყებითი საფეხური.
  4. სამშობლოს  სიყვარულის თემა  აკაკი წერეთლის საბავშვო ლექსებში და მათი სასწავლო სტრატეგიები დაწყებით კლასებში.
  5. იაკობ გოგებაშვილის საბავშვო ლექსები და მათი სწავლების ტრადიციები დაწყებით კლასაში.
  6. ბუნება ვაჟა-ფშაველას საბავშვო პოეზიაში და მისი სწავლების პედაგოგიური მნიშვნელობა დაწყებით კლასებში.
  7. ლადო ასათიანის ლექსები დედაენაზე და მათი სწავლება დაწყებით კლასში.
  8. ოჯახის როლის მნიშვნელობა მოზარდთა განვითარებაში და თანამედროვე მიდგომები.
  9. იაკობ გოგებაშვილის, როლის გააზრება ქართველი ერის განათლებისა და ეროვნული ცნობიერების საქმეში და თანამედროვე მიდგომები.
  10. გრამატიკის სწავლება არაქართულენოვანი სკოლების lll-lV კლასებში.
  11. კომპლექსური დავალებების როლი ქართულის, როგორც სახელმწიფო ენის სწავლებისას(5-6 კლასები).
  12. მოსმენისა და ზეპირმეტყველების განვითარება ქართულის, როგორც სახელმწიფო ენის სწავლებისას (III-IV კლასები).
  13. ინტერნეტრესურსების გამოყენება ქართულის, როგორც სახელმწიფო ენის, სწავლებისას(დაწყებითი კლასების მაგალითზე).
  14. კულტურათშორისი დიალოგები არაქართულენოვან სკოლების  III- IV კლასებში.
  15. ამირანის მითის პერიოდიზაცია და მისი სწავლების მეთოდები დაწყებით საფეხურზე.
  16. ლეგენდა და თქმულება_ მათი მსგავსება განსხვავებანი და სწავლების სტრატეგიები დაწყებითი საფეხურის კლასებში.
  17. აკაკი წერეთლის პედაგოგიური შეხედულებები და მათი მიმართება თანამედროვე სწავლების მეთოდებთან  5_6კლასი.
  18. მითოლოგიის სწავლება და მისი აღმზრდელობითი დანიშნულება დაწყებითი საფეხურის კლასებში.
  19. ქართული ენის სწავლების თანამედროვე სტრატეგიები დაწყებით საფეხურზე არაქართულენოვან სკოლაში.
  20. მულტიმედიური რესურსების მომზადებისა და გამოყენების სტრატეგიები ქართულის, როგორც მეორე ენის სწავლებაში, დაწყებით საფეხურზე.
  21. ბილინგვიზმის კოგნიტური თეორიები და საკლასო პრაქტიკა დაწყებით კლასებში ( 1-4კლასი).
  22. კრიტიკული აზროვნების განვითარება დაწყებითი კლასების მოსწავლეებში (მე-3  მე-4 კლასი).
  23. სულხან-საბა ორბელიანის იგავ-არაკთა სწავლების მეთოდოლოგია და სტრატეგიები მეოთხე-მეექვსე კლასებში.
  24. ნაცვალსახელის სწავლებასთან დაკავშირებული გამოწვევევბი არაქართულენოვან დაწყებით კლასებში.
  25. კომპოზიტების სწავლების  სტრატეგიები  და მისი  მნიშვნელობა დაწყებით კლასებში.
  26. ზედსართავი სახელი და მისი სწავლების სტრატეგიები არაქართულენოვან დაწყებით კლასებში.
  27. რიცხვითი სახელის  სწავლების   სტრატეგიები  სწავლების  დაწყებით საფეხურზე.
  28. სწავლის მოტივაციის მნიშვნელობა  უმცროს სასკოლო ასაკის მოსწავლეებში.
  29. ემპათიის  უნარის  განვითარება უმცროს სასკოლო ასაკში.
  30. სოციალურ-ემოციური უნარების მნიშვნელობა უმცროს სასკოლო ასაკში.
  31. ბილინგვური განათლების რისკები და პრიორიტეტები სკოლის დაწყებით საფეხურზე, სამცხე-ჯავახეთის რეგიონში.
  32. კრიტიკული აზროვნების განვითარება მშობლიური ენის სწავლებისას.
  33. მულტიკულტურული  განათლება  და მშობლიური ენისა და ლიტერატურის  სწავლების როლი სკოლის დაწყებით საფეხურზე.
  34. სწავლისადმი  დამოკიდებულების ფსიქოლოგიური  ფაქტორი და მნიშვნელობა  მოზარდის  პიროვნების განვითარებაში.
  35. სასწავლო მოქმედების ფორმირება დაწყებითი  სკოლის საფეხურის მოსწავლეებთან.
  36. მოსწავლის პიროვნული და სოციალური განვითარება უმცროს სასკოლო ასაკში.
  37. დიფერენცირებული სწავლების მნიშცვნელობა და სტრატეგიები სწავლების დაწყებით საფეხურზე.
  38. კოგნიტური განვითრების პრობლემები  ბავშვთა ადრეულ ასაკში.
  39. აღზრდა, როგორც პიროვნების  მთლიანობითი სტრუქტურის  ფორმირება.
  40. სწავლებისა და ღზრდის პედაგოგიური მნიშვნელობის  თავისებურებები უმცროსი სასკოლო  ასაკის  მოსწავლის პიროვნების  ჩამოყალიბების პროცესში.
  41. პედაგოგიკის კვლევის საგანი და პედაგოგიური მეცნიერების განვითარების თანამედროვე  ტენდენციები.